top of page
Search
  • Writer's pictureDigital School Tim

Naučite djecu da programiraju sa špilom karata!

Updated: Aug 11, 2022

Osnovne koncepte koji su ključni za programiranje je možda najbolje naučiti bez računara i interneta. Postoje razne kreativne offline aktivnosti kojima možete djeci približiti programiranje. Za vas smo izdvojili laganu igru koja ne zahtijeva puno pripreme, a upoznat će vaše dijete sa temeljnim konceptom programiranja i algoritmima.

Na najosnovnijem nivou, programiranje uključuje davanje uputstava računaru za izvršenje zdataka. U ovoj aktivnosti vježbat ćemo davanje uputa kako doći od početka do kraja... Ove upute su primjer algoritma. Algoritam je jednostavno skup uputa datih za izvršavanje zadatka. Davanjem ispravnih uputa, pomoći ćemo našem autiću da dođe do cilja. Ukoliko se pitate kako djeci objasniti značenje algoritma, odgovor možete pronaći na našem blogu.


Priprema


Sve što vam je potrebno za ovu igru je:

  • Špil karata

  • Dječije igračke

  • Ljepljiva traka

  • Poslastica za nagradu

Ova igra je SUPER jednostavna za postavljanje. Želite stvoriti mrežu sa špilom karata. Ovdje je korištena mreža 7x7, ali vi slobodno možete koristiti više karata kako bi zakomplikovali igru. Potrebno je karte pričvrstiti za pod sa ljepljivom trakom.




Nakon toga možete uzeti gomilu igračaka i kreirati labirint na mreži. Na kraju labirinta postavite nagradu, mi preporučujemo Kinder jaje. Još jedna ideja je postaviti akcijsku figuru kojoj je potrebno spašavanje na kraj, i na taj način motivisati djecu da stignu do cilja. Izaberite jednu od igračaka (po mogućnosti autić, mada može biti bilo koja igračka) kojom ćete upravljati do cilja.




Igra!


Sada možete započeti sa igrom. Postavite autić kojim se krećete na ivicu mreže, a potom recite djetetu da mu da upute do cilja. Upute treba da govore koliko karata i u kojem pravcu se autić treba kretati kako bi došao do cilja npr. "3 karte pravo, 1 karta lijevo, 4 karte desno" itd... Na početku, nakon svake instrukcije, autić će se morati pomjeriti i sačekati da dijete donese novu odluku o njegovom kretanju i uputi novu instrukciju. Kasnije im igru možete zakomplikovati sa više prepreka na mreži. Kada se uigraju, neka probaju da napišu na papir sve instrukcije prije nego autić krene. Kada naiđu na prepreku, imat će šansu da isprave kod i probaju ponovo.



Ova vježba je odličan način da kroz igru djeci približimo kritičko razmišljanje. Djeca za vrlo kratak period mogu napredovati i prelaziti jako komplikovane verzije ove igre.

Nadamo se da ćete uživati u ovoj igri sa svojom djecom i možda kod njih otkriti skrivene talente.



Ukoliko se vašoj djeci svidi ova aktivnost, preporučujemo da nam se pridruže na besplatnom času programiranja i probaju usavršiti svoje vještine na računaru. Ako želite da prijavite svoje dijete na Hour of Code klknite ovdje.


Vaš Digital School tim!

112 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page