Digital School Tim
fullDatetime-to-read.short-label
post.update-date
Svi se roditelji brinu za svoju djecu.
Činjenica da vaše dijete uči ili razmišlja drugačije, može izazvati određenu zabrinutost.
Sposobnost da na produktivan način sagledate širu sliku može pomoći u otklanjanju briga.
Svi se roditelji brinu za svoju djecu. Jesu li zdravi? Hoće li biti sretni? Uklapaju li se u školi? Ali kad vaše dijete uči ili razmišlja drugačije, to može izazvati određenu dozu veće zabrinutosti. Najveću pomoć očekuju i mogu dobiti upravo od vas.
Možda brinete da ne činite sve što možete kako biste pomogli svom djetetu. Ili ste možda zabrinuti što se djetetove poteškoće u učenju mogu odraziti na budućnost. Kao roditelji, nerijetko imamo takve misli. Veoma je važno naučiti kako se odnositi prema svojim brigama kada je u pitanju djete i pored činjenice da to nije jednostavna stvar.
U nastavku donosimo nekoliko uobičajenih briga koje roditelji i staratelji imaju te nekoliko produktivnih savjeta koji vam mogu pomoći.
Razlog zabrinutosti: Čak i kad su djeca vrlo mala, zabrinutost zbog života nakon srednje škole uobičajena je. Primjerice, kada djeca imaju problema s izvršavanjem obaveza ili funkcioniranjem, roditelji se često brinu da neće moći razviti vještine potrebne za samostalni život.
Kako pristupiti: Fokusirajte se na ono što možete učiniti odmah. Ako vaše dijete ima 7 godina, briga oko toga što će se dogoditi 10 godina dalje neće vam pomoći. Koncenrišite se na to kako u ovom trenutku najbolje možete odgovoriti na potrebe svog djeteta. Pritom ćete izgraditi temelje za svoje dijete koje će uspjeti u budućnosti.
Razlog zabrinutosti: Kada djeca uče ili misle drugačije, novi zadaci i vještine možda neće doći tako lako. Samopouzdanje je povezano s time kako djeca sebe cijene i koliko se osjećaju sposobnima. Ako vaše dijete ima specifične izazove u učenju, mogli biste se brinuti da će to dovesti do toga da vaše dijete ima više negativnih osjećaja i misli.
Kako pristupiti: Uložite aktivne napore kako biste djetetu pomogli da izgradi pozitivno samopouzdanje. Budući da ste podrška i realistični, pomoći ćete ojačati djetetovu sliku o sebi i pomoći djetetu da pronađe načine da se osjeća cijenjeno. Neka vaša pohvala bude određena. („Mislim da je sjajno što si zatražila pomoć od svog učitelja.“) I budite sigurni da podržite napore svog djeteta na način koji osigurava samopoštovanje i samokritiku. ("Vidio sam koliko si vrijedno učio za taj test. Svaka čast!”).
Naučiti djecu da zauzmu stav ili da samostalno traže rješenja i traže pomoć, također vam može pomoći da se osjećate sigurnije i manje zabrinuti.
Razlog zabrinutosti: Neki se roditelji brinu da imenovanje problema kojeg dijete ima može biti štetno. Mogli bi osjetiti da se stvara “etiketa” koju drugi mogu koristiti u negativnom smislu. Ako ovo zvuči poput vas, možda ste zabrinuti da će ljudi, nakon što mačka izađe iz torbe, donositi pretpostavke i predrasude o vama ili vašoj porodici. Možda se brinete da bi razgovor o djetetovim poteškoćama u učenju i razmišljanju mogao izgledati kao etiketiranje i predrasude u okviru porodice.
Kako pristupiti: Pokušajte uspostaviti “dijagnozu” uzroka problema svog djeteta kako bi mu mogli pružiti odgovarajuću pomoć i podršku. Na ovaj način možete pomoći drugima da shvate vaše razloge zabrinutosti i dobijete podršku od porodice i prijatelja. Poput mnogih poznatih ljudi koji se susreću sa poteškoćama, vaše dijete će se osjećati osnaženo i smoći snage i motiva da se suoči i prevaziđe probleme.
Razlog zabrinutosti: Možda vas brine da će dijete steći utisak da je škola prezahtijevna za njega li ako se vaše dijete suočava sa određenim izazovima u učenju. Možda ste zabrinuti zbog nasilja ili da će vaše dijete imati problema u uspostavljanju komunikacije sa drugom djecom.
Kako pristupiti: Uspostavite i održavajte kontinuiran odnos sa osobljem škole svog djeteta. Dobar odnos s učiteljima vašeg djeteta može vam umanjiti zabrinutost i održati komunikacijske linije otvorenima. Znajući da postoji jasan plan za zadovoljavanje djetetovih obrazovnih i socijalnih potreba, pomoći ćete i sebi da se osjećate bolje.
Redovno vodite otvoreni dijalog sa svojim djetetom. Provjeravajte šta vaše dijete osjeća prema školi i prijateljima. Ovakva dvosmjerna komunikacija vam pruža priliku da zajedno pristupite rješavanju problema prije nego što postanu preveliki.
Razlog zabrinutosti: Niste uvijek sigurni koje će metode pomoći vašem djetetu u određenim poteškoćama u učenju ili razmišljanju. Mogli biste se brinuti o tome da nećete moći pronaći način da pomognete i podržite svoje dijete ako se “ne riješi problem“.
Kako pristupiti: Ne morate to sve učiniti sami. Također ne morate imati sve odgovore. Možete se osjećati izoliranim u odgoju djeteta koje uči ili razmišlja drugačije, ali morate biti svjesni da postoje ljudi kojima se možete obratiti za pomoć. Osoblje u školi vašeg djeteta, vaš pedijatar, šira porodica i drugi roditelji koji imaju djecu sa sličnim izazovima mogu biti resursi i pomoć za vas.
Ako imate jednu ili nekoliko navedenih briga slijedite svoje osjećaje ili srce. Imati takve brige može biti dobar motivator za pronalaženje načina da pomognete svom djetetu i sebi. Iskoristite ove izazove i svoju tjeskobu kako biste osnažili svoje sljedeće korake.Naučite kako izbjeći pretjerani odbrambeni stav u zaštiti djeteta zbog svojih zabrinutosti.
Ako naučite kako sada pomoći svom djetetu, možete mu olakšati strah od budućnosti.
Rad s školom vašeg djeteta na rješenjima također može smanjiti vaše brige.
Povezivanje s porodicama sa sličnim problemima može vam pružiti osjećaj podrške.
Saznajte više o našim programima i prilikama na https://www.digitalschool.ba/programi
Vaš Digital School Tim!