Search
  • Digital School Tim

Pet pravila za djecu koja provode previše vremena za ekranom.

Djeca koja provode previše vremena pred ekranom mogu se suočiti sa raznim zdravstvenim problemima kao što su glavobolja, bol u ramenima i vratu, umor ili naprezanje očiju. Jasno je da su roditelji, iako svjesni da djeca moraju provoditi vrijeme pred ekranom radi škole, jako zabrinuti. Međutim, iako su ekrani još uvijek značajan dio njihovog svakodnevnog života, postoje jednostavni i praktični savjeti koje roditelji mogu primijeniti u svojim domovima kako bi sačuvali vid.


Misliti da će vaša djeca prestati koristiti moderne pametne uređaje u 21. vijeku nije realno. Međutim, postoje pravila koja možete nametnuti u svom domu kako biste smanjili rizik od problema s vidom i očima zbog dugotrajne upotrebe digitalnih uređaja i računara:



1. Održavajte sigurnu udaljenost od uređaja


Uz mobilne uređaje, posebno telefone, djeca provode mnogo vremena na ekranu čitajući na udaljenosti od 20 do 25 centimetara. Na takvoj udaljenosti, umjesto da im bude udobno u ispravnom položaju, njihove oči se okreću kako bi se fokusirale na ekran. Okretanje za kratko vrijeme uzrokuje umor očnih mišića što dovodi do problema s vidom i glavobolje. To je razlog zašto se stanje kratkovidnosti povećalo za 25% u posljednjih 40 godina.


Sigurna udaljenost između digitalnih uređaja i nivoa očiju koju preporučuju dječji oftalmolozi je 60 centimetara. Svaka udaljenost bliža od ove će zahtijevati od njih da se teže fokusiraju kako bi slika bila oštra, a to može potencijalno pogoršati miopiju i uzrokovati naprezanje. Stoga se pobrinite da održavaju sigurnu udaljenost od 60 centimetara. Razmotrite također da djeci ponudite zanimljive podcaste za slušanje ili čak audio knjige čime će zamijeniti gledanje u ekran a opet postići isti rezultat.



2. Ohrabrujte redovne vizuelne pauze


Kada roditelji vide da njihova djeca provode previše vremena pred ekranom, prave veliku grešku kupujući svojoj djeci naočare koje blokiraju plavo svjetlo. Vjeruju da će ove naočale pomoći u smanjenju i naprezanju očiju. Međutim, najbolji korak koji mogu napraviti je savjetovanje svoje djece da slijede pravilo 20/20/20. Ovo je pravilo u kojem djecu treniraju da prave pauze od ekrana svakih 20 minuta gledajući u nešto udaljeno 20 stopa (6m) u trajanju od 20 sekundi. Pomaže da se oči vrate u njihov prirodni položaj i dobiju prijeko potreban odmor.



3. Neka igranje napolju postane pravilo


Boravak na otvorenom štiti oči u odnosu na zatvoreni prostor, gdje je svaki predmet blizu. Osim toga, jako svjetlo uzrokuje oslobađanje dopamina u oku, uzrokujući rast očne jabučice. Vrijeme na otvorenom ima mnoge prednosti, uključujući smanjenje vjerovatnoće da djeca razviju miopiju za 50%. Istraživanje koje je obuhvatilo 10.000 djece pokazalo je da svaki dodatni sat koji svake sedmice provedu na otvorenom smanjuje rizik od miopije za 2%.



4. Ne preskačite preglede kod oftamologa


Neka u domu bude pravilo da zakazujete godišnje preglede očiju kako biste bili sigurni da vaša djeca dobro vide i da imaju zdrave oči. Pregled vida je od vitalnog značaja jer će vam pomoći da identifikujete potencijalne probleme i ne treba ga odlagati zbog školskog kalendara ili drugih obaveza.


Prednost posjeta očnim pregledima svake godine je u tome što će osim izvođenja posebnih očnih testova, oni također dati preporuke za smanjenje simptoma i rizika od naprezanja očiju na računaru. Ne želite da vaša djeca propuste te pogodnosti.



5. Uspostavite vrijeme bez medija


Implementirati pravilo gdje znaju da ne bi trebali koristiti digitalne uređaje i iskoristiti ovo vrijeme da se povežu kao porodica. Oni također mogu iskoristiti ovo vrijeme za slobodnu igru. Osim što njihovim očima pruža odličan odmor bez ekrana, slobodna igra je od vitalnog značaja za zdrav razvoj mozga. Omogućava im da iskoriste svoju kreativnost za razvoj fizičkih, spretnosti, te kognitivnih i maštovitih sposobnosti. Samo kroz igru ​​u najranijoj dobi će stupiti u interakciju sa svijetom oko sebe.


31 views0 comments

Recent Posts

See All