top of page
Search
  • Writer's pictureDigital School Tim

Kako programiranje može pomoći djeci u školi?

Updated: Aug 11, 2022

Kao predmet za proučavanje, programiranje ima mnogo toga za ponuditi. To je vještina iz stvarnog svijeta za kojom se već traži i za koju mogućnosti samo rastu. U suštini, za većinu poslova vjerovatno postoji način na koji programiranje upotpunjuje taj posao. No jeste li znali da učenje programiranja može pomoći i prije dolaska na radno mjesto? Mnoge se lekcije koje programiranje uči vrlo lako prenose u učionicu. Gotovo u svakom predmetu koji se predaje u školi postoji barem jedna vještina naučena iz kodiranja koja može pomoći učenicima u uspjehu.




Matematika


Matematika je vjerojatno jedna od najočitijih tema gdje programiranje dobro dođe. To je zato što je matematika sama po sebi prilično veliki dio kodiranja. Programeri moraju razumjeti matematičke koncepte poput varijabli i operatora koji njima manipuliraju. Moraju razumjeti logičke izraze i kako ih koristiti da bi njihov kod ispisao ono što bi trebao. Često, programeri moraju razumjeti kako funkcioniraju koordinate kako bi koristili brojeve za označavanje određene lokacije.


Ovdje se možete detaljnije informisati o tome kako programiranje potiče kritičko razmišljanje.




Nauka


Svi vole učiti o naučnim činjenicama! Zanimljivosti poput činjenice da se kuhinjska sol sastoji od jednog atoma natrija (Na) i jednog atoma klora (Cl) su odlične za kviz, ali na kraju padaju u stranu u korist stvarne svrhe časova hemije, a to je da uče djecu načinu organiziranja i raščlanjivanja podataka. U nauci vladaju tablice i grafikoni, a zanimljivo je da koderi imaju dosta vježbe u korištenju tablica u svom kodu. Budući da se i kodiranje i nauka bave organiziranjem informacija na korisne načine, učenje kodiranja definitivno pomaže studentima da se snađu među obrascima nauke.




Jezici


Moglo bi se činiti pomalo iznenađujućim da učenje kodiranja može pomoći u temi koja nije „kompjuterska“ kao jezična umjetnost, ali uistinu, postoje područja u kojima se ta dva predmeta ne razlikuju toliko.


Programiranje nije ništa drugo do jezik poput svakog drugog jezika. Ako analiziramo naš jezik, možemo zaključiti da ima svoja gramatička pravila, abecedu i veliki broj riječi koje treba naučiti komunicirati, čitati ili pisati.


Slično tome, programiranje je jezik kojim se daju različite kompjuterske instrukcije. Svaki programski jezik ima svoja osnovna pravila i skup riječi koje treba podučavati.

Učenjem programiranja naš mozak stvara odlične temelje za učenje novog jezika.




Umjetnost


Čini se da na prvi pogled kodiranje i umjetnost ne idu zajedno. Kodiranje se često smatra čisto tehničkom vještinom, dok se umjetnost, poput muzike ili slikarstva, smatra kreativnijom. Ali ispod površine dva subjekta imaju više zajedničkog nego što se čini. Kodiranje je u svojoj srži izuzetno kreativna aktivnost.


Programeri svakodnevno moraju razmišljati “izvan kutije” kako bi uspješno riješili neki problem. Ramislite samo o svim aplikacijama, igrama i programima koji su napravljeni od strane programera. Jednostavno ne možete reći da za to nije potrebna kreativnost. Zapravo nauka i umjetnost nikad nisu bili bliže jedno drugom.


Kreiranje kompjuterskih igara uči djecu sposobnosti da kreiraju priče kroz igru i dijele ih s drugima. Što više prostora dajemo djeci da kreiraju kreativne igre, više će nas impresionirati svojom maštom.



I zaista, ovo je samo grebanje po površini! To je zato što učenje programiranja uči mnogo više od samog koda. To je platforma za učenje mekih vještina koje se mogu prenijeti na mnoge druge dijelove života. Bilo da se radi o vježbanju kritičkog mišljenja ili učenju ustrajnosti, programiranje pomaže djeci da rastu na načine na koje možda nisu ni sumnjali.



Comments


bottom of page